کسب و کار آرایشگری

کسب و کار آرایشگری

امروزه دیگر آرایش و آرایشگری فقط به عنوان یک حرفه مطرح نمی باشد، بلکه به عنوان علم همراه با هنر مطرح است، به همین جهت در صنعت زیبایی مورد توجه فراوان قرار گرفته و همگام با دنیای مد پیش می رود.

و هر لحظه فرصت های شغلی جدیدی از دل آن نمایان می شود، همچنین باید اذعان داشت آرایشگری از شغل های مورد نیاز عموم محسوب شده و هیچگونه مانعی در راه ایجاد آن از طرف مشتریان و از لحاظ آداب و رسوم جامعه وجود ندارد.
به همین جهت احداث کسب و کار آرایشگری پروژه ای کاملاً مطمئن، مناسب و زود بازده است، که دچار رکود اقتصادی نمی شود و با اطمینان کامل می توان در این حرفه سرمایه گذاری نمود و با برنامه ریزی مناسب به سوددهی و رضایت خاطر مشتریان نایل گردد.
با این توصیف آموزشگاه هنرمند با درک از شرایط موجود و با دارا بودن اساتید مجرب در زمینه توسعه کسب و کار آرایشگری، دوره های ویژه ای در کسب و کار آرایشگری در کلیه شعب آموزشگاه از جمله در شهرهای آمل، ساری، تهران و همچنین با برخورداری از سامانه آموزش مجازی و آنلاین در سراسر کشور بدون هیچ محدودیت جغرافیایی و فیزیکی کلاس های آموزشی ویژه کسب و کار آرایش و آرایشگری را برگزار می نماید.
با این حال در این مقاله بر آن شدیم تا نکات مهم و کلیدی در احداث کسب و کار آرایشگری را با علاقمندان این حرفه به اشتراک بگذاریم.

گام اول:

اطلاعات مورد نیاز در احداث کسب و کار آرایشگری

1- داشتن اطلاعات عمومی حداقل در سطح دیپلم
2- داشتن ذوق وعلاقه هنری
4- برخورداری از سلامت کامل جسم و روان
5- برخورداری از روابط عمومی مناسب و توانایی برقراری ارتباط با دیگران
6- آشنایی با نکات بهداشتی و ایمنی در حرفه
7- آشنایی با اخلاق حرفه ای
8- داشتن نظم و انظباط کاری
9- دارا بودن مهارت فنی و حرفه ای در حرفه آرایشگری
در صورت عدم مهارت فنی لازم، مستلزم فراگیری و گذراندن دوره های آموزشی هستید.
(مناسب است دوره های مهارتی را در مراکز مجاز آموزشی بگذرانید)
10- بروزرسانی مهارتهای حرفه ای ( برخورداری از دانش روز، به همین منظورشرکت در نمایشگاه ها، سمینارها، همایش ها و کارگاههای آموزشی کوتاه مدت مناسب می باشد)

گام دوم:

طرح کسب و کار خود را مکتوب نمائید.
نگارش طرح کسب و کار، روشی است که جزئیات کسب و کار را مشخص می کند.
طرح نشان می دهد که آیا بررسی های دقیق انجام شده است؟
مدیر و یا کارآفرین وظیفه اش را انجام داده است؟

مراحل احداث کسب و کار

1-بیانیه ماموریت :

در بیانیه ماموریت دقیقا باید به این پرسش، پاسخ دهید.!
این واحد آرایشگاهی که می خواهید تاسیس نمائید، چه خدماتی می خواهد به مشتریان ارائه نماید؟
نوع خدمات و شیوه ارائه خدمات را بیان نمائید، به همین منظور در قالب آنچه می خواهید باشید و چه خدماتی به مراجعین می خواهید ارائه نمائید را در بیانیه ماموریت به ترتیب زیر لحاظ کنید.
واحد کسب و کارتان را به آنچه که هست و آنچه که باید بشوید معرفی نمائید.
واحد کسب و کارتان را از دیگر واحد ها متمایز نمائید.
به گونه ای عمل نمائید که بتوانید فعالیت کنونی و آینده تان را ارزیابی نمائید.
بیانیه باید به حد کافی واضح و آشکار باشد تا همه پرسنل و همکارانتان قادر به درک آن باشند.

تعیین اهداف

شما باید اهداف خود را مشخص نمائید، مهمترین عامل در موفقیت کسب و کارتان تدوین و مشخص کردن دقیق اهداف می باشد.
هدفگذاری مهمترین عامل حرکت و خلق آینده است، هدفها هستند که مقصد و مسیر زندگی فردی و شغلی را مشخص می کنند.
هدف گذاری به مثابه ترسیم جاده ای برای آینده است، تلاشی ارزشمند است که معطوف به هدف باشد.

ویژگی های هدف گذاری

هدف باید روشن، واضح و مشخص باشد.
شما باید بگوئید چقدر در ماه، سال و5 سال آینده می خواهید درآمد داشته باشید.
هدف باید واقع بینانه باشد.
مبلغ درآمدی که تعیین می نمائید باید واقع بینانه باشد.
هدف باید مکتوب، مدون و بر روی کاغذ آورده شود.
هدف باید در قالب یک جمله مثبت بیان شود.
هدف باید تهیج کننده باشد.
وقتی هدفتان را بیان می نمائید، یا از روی نوشته می خوانید باید به شما انگیزه دهد.
هدف باید کمی و قابل اندازه گیری باشد.
هدف باید مفید به فایده باشد.
دقیق مشخص نمائید در چه پروژه زمانی باید به هدف تعیین شده برسید.
هدف باید قابلیت اجرا و دست یافتنی باشد.
هدف باید در راستای ارزشها تدوین شود.
هدف باید مورد تائید باشد.
هدف باید انعطاف پذیرباشد.
هدف باید متناسب با منابع و امکانات باشد.
بررسی چالش ها و تهدیدها
در منطقه ای که قصد احداث آرایشگاه دارید وضعیت همکاران آن منطقه را مورد ارزیابی قراردهید و به برتری های آنان در همه زمینه ها توجه نمائید تا ضعف های خود نسبت به آنان را جبران نمائید.

بررسی فرصت ها

آرایشگاه شما دارای ویژگی های مطلوبی است، شما باید این ویژگی ها که برتری شما محسوب می شود را برجسته نمائید.
در تبلیغات شما باید به دنبال راههای غیرمتعارف باشید، روش هایی را انتخاب کنید که رقبای شما از قلم انداخته باشند.
شما با کمی خوش فکری راه هایی خواهید یافت که بتوانید آرایشگاه تان را برجسته نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *