جذب مشتری سالن های آرایش و آرایشگاه (۲)
در قسمت اول مقاله از آموزشگاه آرایشگری مردانه هنرمند در بررسی چالش های جذب مشتری و اهمیت دادن به خواسته های مشتریان پرداخته و عنوان کردیم که در نظر گرفتن نیازها و خواسته مشتریان اولویت اول ما می باشد.
همچنین به منظور برطرف نمودن خواسته های مشتریان نیازمند برقراری ارتباط موثر با مشتریان می باشیم تا از این طریق بتوانیم خواسته و نیاز مشتریان مان را رفع نمائیم.
در این مقاله به دنباله بحث قبلی می پردازیم.
اعتمادسازی
برای اینکه بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار نمائید در وهله اول باید اعتماد مشتریان خود را جلب نماید برای جلب اعتماد روش های ساده ای وجود دارند از جمله:
صادقانه از آنان حمایت کنید در این ارتباط رفتار شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود و میزان اثرگذاری گفتار شما را تعین خواهد کرد.
ارتباط بصری
ظاهر مرتب و تمیز مظهر شغل آرایش و آرایشگری است، پس آراسته لباس بپوشید، همیشه و در همه حال لبخند بزنید و در برخورد با دیگران گرم و دوستانه برخورد نمائید.
ارتباط زبانی
در سخن گفتن با دیگران از کلمات مثبت و به بهترین نحو استفاده نمائید.
در ارتباط با دیگران پر انرژی باشید.
از موقعیت به نحو مطلوب استفاده کنید هیچ زمانی را برای برقراری ارتباط از دست ندهید به همین جهت در گفتگو شما شروع کننده باشید با قدرت، گرم، متین و آرام صحبت کنید.
نیاز کلیدی مشتریان تان را مشخص نمائید.
بسیاری از مشتریان نیاز به خدمات شما دارند ولی خودشان نمیدانند چه می خواهند و یا حتی نمی دانند چگونه مشکلشان را بیان نمایند و از این بدتر اینکه نمی دانند چه می خواهند این شما هستید با برقراری یک ارتباط درست و صحیح می توانید مشکلات و نیازهای مشتریان خود را شناسائی نمائید.